Finnfrost yrityksenä

Finnfrost Oy on vuonna 1991  perustettu pakasteiden ja jäätelön hankintaan ja logistiikkaan erikoistunut yhtiö, jonka jakelujärjestelmä kattaa koko Suomen ja Baltian.  Finnfrost tuottaa palveluja omistaja-asiakkaidensa vähittäiskauppa- ja HoReCa-asiakkaille.  Finnfrostin omistavat tasaosuuksin Inex Partners Oy ja Tuko Logistics Osuuskunta.

Finnfrostin asiakkaat            

Finnfrostin toimitusasiakkaita ovat omistajayhtiöiden asiakaskunnan päivittäistavaraketjut ja horeca-asiakkaat.                                                                                                                                                    

Toimintaympäristö ja palvelut

Finnfrost toimii Tuusulan Jusslassa vuonna 2000 valmistuneessa ja myöhemmin laajennetussa uudenaikaisessa, pakastekaupan eritysvaatimukset huomioivassa logistiikkakeskuksessa, josta on hyvät liikenneyhteydet  ympäri Suomea.

Liikevaihto vuonna 2016 oli 457 milj.€ ja henkilöstön määrä noin 200.  Yhdistämällä asiakkaidensa ostovoiman Finnfrost tarjoaa kattavan tuotevalikoiman ja kustannustehokkaat logistiikkapalvelut.  Finnfrost hankkii vähittäiskauppa- ja suurkeittiötuotteet Suomesta ja ulkomailta.  Lähtökohta valikoimien muodostamiseen on asiakkaiden tarpeet ja valikoimapäätökset.  Sopimustoimittajia Finnfrostilla on muutama sata ja pakaste- sekä jäätelötuotteita valikoimissa on tuhansia.

Finnfrostin tarjoamiin logistiikkapalveluihin kuuluu tuotteiden varastointi ja kuljetus asiakkaille.  Jakelukuljetukset asiakkaille tapahtuvat pakastekuljetuksiin sopivalla FRC-luokitellulla kuljetuskalustolla.

Finnfrostin tavoitteena on ylläpitää toimintamalleja yhdessä asiakkaiden ja yhteistyökumppaneiden kanssa siten, että aikaansaadaan markkinoiden paras asiakkaita palveleva hankinta- ja logistiikkaverkosto.

Toiminnan tavoite

Finnfrostin toiminnan tavoite on asiakkaiden ja osakkaiden kilpailukyvyn tukeminen asiakaslähtöisellä palvelulla, kustannustehokkaalla toiminnalla sekä tasapuolisella ja avoimella toimintapolitiikalla. 

Arvot

Finnfrostin arvot ovat  asiakaskeskeisyys, henkilöstön arvostaminen ja osaamisen jatkuva kehittäminen sekä arvoketjun tuloksellisuus ja luottamuksellisuus.